Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Cum să citești (mai) mult și (mai) bine 

Publicat în Pressone.ro

Fă-ți timp pentru citit. Când oamenii spun că n-au timp să citească, ceea ce dau de înțeles este că cititul nu reprezintă o prioritate pentru ei.

Cei care citesc regulat nu sunt mai puțin ocupați și nici nu au mai mult timp liber decât ceilalți, dar tratează cititul ca pe o prioritate. În orele pe care alții le petrec pe Facebook, urmărind meciuri de fotbal sau episoade din Game of Thrones, ei preferă să citească.

Fă cititul să fie cât mai ușor. Așa cum o pereche nouă de pantofi sport îți face chef de alergat, tot așa există lucruri care ușurează efortul de a citi: un fotoliu comod, o ceașcă de cafea sau liniștea dinainte de culcare.

Fiecare are feng-shui-ul lui, dar ca să citești frecvent, ai nevoie de răgaz și de un oarecare confort, așa că pune-ți telefonul pe modul silențios și găsește un colț al casei bun pentru lectură.

Ia mereu o carte cu tine. Acele momente când stai la coadă sau aștepți pe cineva pot fi folosite pentru citit, dacă ai mereu o carte la îndemână. Nu pare mare lucru, dar, puse cap la cap, minutele astea răsfirate sunt suficiente pentru a citi câteva cărți în plus într-un an.


Îți mai recomandăm:

40% din romani sunt semianalfabeti sau complet analfabeti. 12% dintre romani cica nu ar avea nicio carte in casa. Cei care au minim o carte in casa, sunt foarte mari sansele ca acea sa fie Biblia. Citește mai mult

* * *

How do I study hard (I mean 100% flat out full throttle) for 2 years without burning out and getting tired psychologically?***** This is long, but I am a teacher. Învață acum cum să înveți!


Un regim alimentar sănătos potențează creierul, îmbunătățește memoria și capacitatea mentală.

Broccoli este un superaliment ușor de găsit în orice supermarket, care conține mulți nutrienți ce contribuie la creșterea longevității.


Mărul este o mare sursă de antioxidanți, fibră, vitamina C și potasiu.

Coacăzele conțin o mare cantitate de antioxidanți.

Spanacul este o mare sursă de fier. Un grup de cercetători din Suedia a descoperit recent că spanacul sporește și eficiența mitocondrială care produce energie pentru celulele noastre.


Îți mai recomandăm:

Interzis la alimentele bogate caloric - Grasimile trans si grasimile saturate sunt primele pe lista „condamnatilor”. Este limpede ca trebuie evitate produsele de patiserie, chipsurile, majoritatea biscuitilor si napolitanelor, popcornul gata preparat, carnea grasa de vita, oaie, porc, fast-food-ul. Citește mai mult

* * *

Iată 7 plante foarte eficiente pentru susținerea capacității de concentrare și combaterea emoțiilor excesive: - Valeriană, Hamei, Talpa gâștei, Melisă – stabilizează emoțiile (sentimentele de teamă, neliniște, anxietate); diminuează hiperstimularea sistemului nervos central; ajută la dobândirea și menținerea stării de calm în situații de criză. Învață acum cum să înveți!


Câteva aşa-zise legi ale memoriei


Publicat în E-dimineata.ro
Există legi ce stau la baza dezvoltării capacităţii de memorare care au fost descrise şi aprofundate în cartea „A Guide To Memory Increase”.

Înţelegerea: Scriitorul german, Georg Lichtenberg spunea că oamenii abia îşi amintesc ce au citit, deoarece nu se „chinuie” să înţeleagă. 

Interesul: Dacă nu există un interes real pentru ceea ce vezi, citeşti sau cunoşti, cu siguranţă, datele nu vor rămâne stocate în creier pentru mult timp.

Cunoştinţele anterioare te ajută să faci anumite conexiuni şi astfel să-ţi aminteşti toate aspectele acumulate cu ceva timp în urmă, dar ajută şi la reţinerea aspectelor noi.

Îți mai recomandăm:

Ca student, principala activitate a creierului pe care te bazezi este memoria, care trebuie însă folosită echilibrat, cu pauze şi tehnici care să ajute creierul să înmagazineze corect şi repede informaţiile. Citește mai mult

* * *

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe