Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

11 exerciții pentru gimnastica minții 

Publicat în Lorand Soares Szasz

1. Schimba ceasul de pe o mana pe cealalta

Daca esti ca mine, inseamna ca folosesti ceasul pe mana stanga. In momentul in care vrei sa vezi cat e ceasul, creierul tau nu face nici un efort pentru a "executa" aceasta sarcina. E pur si simplu un reflex… si tot ce facem din reflex nu mai trece prin constient.

2. Mergi pe drumuri diferite in fiecare zi

Antreneaza-ti creierul printr-un alt exercitiu simplu, dar util: mergi pe trasee diferite in fiecare zi. Daca mergi zilnic pe acelasi drum, creierul tau este deja pe "pilot automat".


Îți mai recomandăm:

Prima recomandare este sa schimbi periodic ceasul de pe o mana pe cealalta. In acest fel vei obliga creierul tau sa gandeasca inainte sa proceseze. Mergi pe trasee diferite in fiecare zi. Citește mai mult

* * *

Deşi evoluţia tehnologiei este importantă şi pentru tineri, în domeniul educaţiei se pare că tot pixul şi caietul de hârtie sunt mai eficiente. Învață acum cum să înveți!


Există numeroase tehnici de a lucra concentrat. Am ales două, care sunt printre cele mai simple de folosit. Ambele se bazează pe ideea de a lucra pe o singură sarcină pentru o anumită perioadă de timp, apoi sa facem o pauză în care creierul se relaxează.

Tehnica Pomodoro – se bazează pe concentrarea efortului asupra unei sarcini, timp de 25 de minute. Extrem de simplă, ea este utilă mai ales dacă nu ești obișnuit să lucrezi concentrat pe o singură sarcină. Ce ai de făcut, pe scurt: iți concentrezi atenția 25 de minute pe o singură sarcină; faci 5 minute pauză; reiei ciclul.

Îți mai recomandăm:

Tehnica SQ3R - Pentru a învăţa din cărţi1. SURVEY: Citeşte textul2. QUESTION: Întreabă-te: Cine? Ce? Când? Unde? De ce? Cum? 3. READ: Citeşte textul pe secţiuni. Citește mai mult

* * *

Nimic mai simplu sa punem memoria la lucru sustin specialistii. Iata cateva trucuri. Studiile arata ca dintr-un material de invatat cel mai bine se retine ceea ce este la inceput si la sfrasit. Învață acum cum să înveți!


Consumul oricarui tip de peste aduce beneficii memoriei, este concluzia unui studiu american recent.

Pentru a avea o memorie buna, este indicat sa consumam saptamanal un file de peste de orice tip.

Preparat la cuptor sau la gratar, acesta imbunatateste materia cenusie, indiferent de cat de multi acizi grasi Omega-3 contine.

Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii din Pittsburg spun ca persoanele care consuma peste au un volum mai mare al zonelelor cerebrale asociate cu memoria si cunoasterea.


Îți mai recomandăm:

O memorie slabă nu este doar apanajul vârstei şi îţi poate afecta munca, dar şi viaţa personală. Dacă în şcoală ne foloseam de tot felul de trucuri pentru a învăţa lecţiile, ca adulţi trebuie să descoperim alte mecanisme care ne pot ajuta să "învăţăm" mai bine lucrurile de care avem nevoie. Citește mai mult

* * *

A long-running investigation of exceptional children reveals what it takes to produce the scientists who will lead the 21st century. “Whether we like it or not, these people really do control our society. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe