Pornim radioul...
CORUPȚIE » ANOSR
 

Atunci când încalcă normele de etică academică mulți studenți o fac din necunoștință de cauză, fără să conștientizeze că faptele lor încalcă prevederile legislației și ale regulamentelor interne.

O altă problemă identificată în urma evaluărilor a fost slaba participare a studenților neafiliați în organizații studențești în semnalarea și combaterea derapajelor de la normele de etică universitară.



Pentru a rezolva aceste probleme ANOSR și SAR au redactat două ghiduri în care oferă studenților toate informațiile necesare pentru respectarea standardelor de scriere academică și pentru semnalarea și combaterea derapajelor de la normele de etică universitară, prezentate într-un format accesibil, prietenos, centralizat și sumarizat.

Acestea pot fi accesate aici:

1. Ghid de scriere academică pentru studenți http://www.romaniacurata.ro/wp-content/uploads/2017/07/Ghid-de-scriere-academic%C4%83-pentru-studen%C8%9Bi.compressed-1.pdf

2. Drepturile studenților din România – Ghid de semnalarea și combaterea derapajelor de la normele de etică universitară pentru studenți http://www.romaniacurata.ro/wp-content/uploads/2017/07/Drepturile-studen%C8%9Bilor-din-Rom%C3%A2nia-final.online.pdf


Îți mai recomandăm:

Plagiatul fostului ministru al educatiei, profesorul oradean Ioan Mang, este un revelator pentru natura fenomenului in Romania. Cazul a facut extrem de vizibil faptul ca furtul intelectual in discutie nu exista ca accident ci ca model institutional puternic controversat, cu adepti si adversari. Citește mai mult

* * *

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Primul sfat este să vorbiţi cu mâinile.  Ar putea suna ciudat, dar gesticulând în timp ce încercaţi să învăţaţi vă poate ajuta creierul să-şi amintească ceva important. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm în timpul examenelor


Publicat în Jurnalul National
Alimentaţia adecvată îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare şi memoria.

Nucile - Sunt un adevărat miracol pentru creier. Acest fruc ajută la îmunătăţirea capacităţii de acumulare a cunoştinţelor şi este pavăză pentru celulele nervoase datorită marii cantităţi de antioxidanţi.

Fructele de pădure sunt o altă sursă bogată în antioxidanţi, ajută în lupta cu stresul, îmbunătăţesc capacitatea de concentrare şi memoria. Afinele şi coacăzele împiedică pierderea memoriei pe termen scurt.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Studenţii care petrec zilnic ore în şir online, scriu mereu SMS-uri sau vorbesc mult la telefon sunt mai agitaţi, mai puţin fericiţi şi iau note mai proaste. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe