Pornim radioul...
BURSE » Erasmus
 

Cu Erasmus+, din Republica Moldova în Craiova 

Publicat în E-sanatate.md

Cristina Gîza, în vârstă de 22 de ani, studentă în anul V la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova, facultatea de Farmacie, a beneficiat de un schimb de experiență și a învățat patru luni în România.

Cristina a plecat la Craiova, pentru un schimb de experiență în cadrul programului Erasmus+. A aflat despre oportunitate în luna decembrie a anului trecut. În cel mult două săptămâni a strâns documentele necesare și a aplicat. Două luni mai târziu a aflat rezultatul pozitiv – va învăța patru luni la Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova.



„Pentru studenții de la specialitatea noastră nu prea au fost astfel de oportunități. Din câte știu, este pentru prima dată când Erasmus+ a oferit această șansă și pentru noi. În Craiova m-am simțit bine și am avut parte de colegi tare buni, care m-au ajutat să mă integrez”, mărturisește tânăra.



„În Craiova, îmi începeam programul la ora 6:00. Luam micul dejun și plecam spre Universitate, la pas. Îmi plăcea să traversez orașul pe jos, în special în zona centrală, unde este chiar frumos. Admiram oamenii de dimineață: dacă se grăbesc sau merg încet, dacă iau transportul public sau se duc la muncă ca mine, pe jos. Apoi, toată ziua o petreceam la Universitate, uneori chiar și până la ora 18:00”, spune Cristina. Ea confirmă că patru luni sunt suficiente pentru mari schimbări. Acolo a învățat să se implice în activități extracurriculare. Ea a fost selectată în Corul Universității și s-a bucurat și de această experiență.


Îți mai recomandăm:

"In mediul universitar, romanii sunt foarte apreciati datorita profesionalismului si personalitatilor puternice de care dau dovada. Coordonatorul meu de doctorat, domnul profesor Michael Martinek preda in fiecare an cursuri la Masterul de Drept Privat al Facultatii de Drept din Craiova si de fiecare data este impresionat de perseverenta romanilor si de frumusetile Romaniei”, sustine Lavinia. Citește mai mult

* * *

Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience". Învață acum cum să înveți!


Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Cum optimizăm acest proces? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?

Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate "Mems" sau memento-urile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sensul acestuia. De exemplu, în încercarea noastră de a reţine "caber", care înseamnă "a se potrivi" în limba spaniolă, este necesar un memento.

Îți mai recomandăm:

Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi.  Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi. Citește mai mult

* * *

A long-running investigation of exceptional children reveals what it takes to produce the scientists who will lead the 21st century. “Whether we like it or not, these people really do control our society. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare. 

Studiile arata ca strategiile pe care le folosim - recitirea sau sublinierea pasajelor considerate esentiale - sunt printre cele care nu dau rezultate. Cele mai nepotrivite metode pentru a invata sunt sublinierea si utilizarea unui marker pentru a scoate in evidenta portiuni de text. 


Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Citește mai mult

* * *

“Studenții învață haotic” este concluzia Universității din Washington. Psihologii au ajuns la concluzia că studenții care se pregătesc pentru examene recitind cursurile și materia nu învață aproape deloc. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe