Pornim radioul...
BURSE » Erasmus
 

Cu Erasmus+, din Republica Moldova în Craiova 

Publicat în E-sanatate.md

Cristina Gîza, în vârstă de 22 de ani, studentă în anul V la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova, facultatea de Farmacie, a beneficiat de un schimb de experiență și a învățat patru luni în România.

Cristina a plecat la Craiova, pentru un schimb de experiență în cadrul programului Erasmus+. A aflat despre oportunitate în luna decembrie a anului trecut. În cel mult două săptămâni a strâns documentele necesare și a aplicat. Două luni mai târziu a aflat rezultatul pozitiv – va învăța patru luni la Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova.



„Pentru studenții de la specialitatea noastră nu prea au fost astfel de oportunități. Din câte știu, este pentru prima dată când Erasmus+ a oferit această șansă și pentru noi. În Craiova m-am simțit bine și am avut parte de colegi tare buni, care m-au ajutat să mă integrez”, mărturisește tânăra.



„În Craiova, îmi începeam programul la ora 6:00. Luam micul dejun și plecam spre Universitate, la pas. Îmi plăcea să traversez orașul pe jos, în special în zona centrală, unde este chiar frumos. Admiram oamenii de dimineață: dacă se grăbesc sau merg încet, dacă iau transportul public sau se duc la muncă ca mine, pe jos. Apoi, toată ziua o petreceam la Universitate, uneori chiar și până la ora 18:00”, spune Cristina. Ea confirmă că patru luni sunt suficiente pentru mari schimbări. Acolo a învățat să se implice în activități extracurriculare. Ea a fost selectată în Corul Universității și s-a bucurat și de această experiență.


Îți mai recomandăm:

"In mediul universitar, romanii sunt foarte apreciati datorita profesionalismului si personalitatilor puternice de care dau dovada. Coordonatorul meu de doctorat, domnul profesor Michael Martinek preda in fiecare an cursuri la Masterul de Drept Privat al Facultatii de Drept din Craiova si de fiecare data este impresionat de perseverenta romanilor si de frumusetile Romaniei”, sustine Lavinia. Citește mai mult

* * *

Relaxing music for studying that helps concentration, memory and focus for long reading and relaxing. . Învață acum cum să înveți!


Deși folosim motoarele de căutare pentru a ajunge la informațiile de care avem nevoie, acest lucru nu ne face mai slab pregătiți intelectual, ci schimbă doar modul în care gestionăm informația.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, utilizatorii de internet nu mai memorează mare parte din informaţii, ci reţin mai mult locul în care le-au văzut.

Se dezvoltă un nou tip de memorie, care tinde să înlocuiască acel „depozit" de informaţii complexe, susţin cercetătorii de la Universitatea Harvard.

Aşa se face că, ei vor şti exact unde să caute respectivele date, dar nu-şi vor aminti informaţiile în sine.


Îți mai recomandăm:

Imi aduc aminte de primele intalniri cu universitatea: sali de negasit, colegi noi, orar ambiguu si sesiuni stresante. Prima sesiune este cea care te consuma cel mai mult, asculti orice comentariu din partea tuturor, chiar daca sunt zvonuri care nu se adeveresc niciodata si cel mai important: iti aduni zgarie nori de carti din bibliografia fiecarei materii, si chiar in plus pentru ca "da bine" la examen atunci cand scrii in plus fata de toti colegii tai. Citește mai mult

* * *

If you went to or are going to a top school like MIT, Harvard, Columbia, Berkeley, Stanford, Cornell, Caltech, Wharton, Princeton, Yale, Brown, what is your studying method?Could you please give me advice on how to study the best possible way (especially for math classes)? How do you get good grades at the top universities? Please give me directions, like what you do before lecture, after, during weekends, how you study the book, how many books you read, how you take the tests, how much do you study, etc. Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

1. Walk Before An ExamIt’s been proven that exercise can boost your memory and brain power. Research conducted by Dr. Chuck Hillman of the University of Illinois shows that about 20 minutes exercise before an exam improve performance. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe