Remus Vișan, 39 ani Director General Paravion

Am dat la Științe Economice la Universitatea de Vest din Timișoara și am rămas pe Turism și Servicii pentru că imediat după primul an, în prima vară m-am angajat într-o agenție de turism. România în anii aceia, ‘94-95 litoralul românesc încă nu era distrus. Am vrut să continui în Timișoara, dar am început să simt că e o piață mică. Îmi dădeam seama cât de mult se poate face, agenția rămâne la un nivel de familie. Am avut norocul că o verișoară de a mea împreună cu soțul ei primiseră un spațiu în București drept cadou de nuntă și nu știau ce să facă. Eu le povesteam despre ce făceam în Timișoara cu agenția de turism și atunci au zis „Păi hai să facem așa ceva, să încercăm așa ceva”.

Îmi plăcea foarte mult provocarea și chiar așteptam cu nerăbdare să-i dăm drumul la agenție. Mi se părea Bucureștiul foarte potrivit, tot timpul am considerat că ceea ce vinzi trebuie să fie exact la destinație, nu trebuie să păcălești absolult deloc turistul, deci nu ai voie, se va întoarce împotriva ta, nu ai cum să scapi, nu poți să scapi. Ciudat este că există turiști care vor să audă altceva, te forțează, încearcă să te forțeze că totuși va fi mai frumos decât le spui. În 2004, 2005 mai exact, dacă vrem să ne batem umăr la umăr cu agențiile foarte mari trebuie să intrăm pe segmentul biletelor de avion pentru că acestea erau cele mai căutate în online pe internet. Și așa am ajuns la povestea Paravionului. Lucram puțin, nu lucram ca la carte, chiar dacă toți trei aveam studii în domeniul acesta, aveam științe economice, îmi aduc aminte că nu ne puneam astfel de obiective, nu făceam business pentru că pentru noi turismul era mai întâi o pasiune și în al doilea rând un business.

Care este secretul succesului?
Pasiunea, educația, capacitatea de a mobiliza oameni, de a-i strânge lângă tine, de a construi o echipă care să aibă aceeași viziune cu tine. România nu știe să se promoveze în afară, România nu vrea să angajeze specialiști din afară sau din interior. Gândiți-vă ce a făcut Social Media din punct de vedere al străzii, imaginați-vă că același lucru se poate întâmpla pentru promovarea României. Dacă Guvernul, dacă Ministerul ar ieși public și ar zice: „Avem nevoie de tineri să se implice în promovarea României!”. Eu am văzut diferite proiecte în care țările s-au promovat aproape gratuit având implicarea tinerilor.

Te consideri un om împlinit?
Sunt la fel de pasionat ca înainte, avem multe idei, am norocul că echipa din jurul meu are multe idei, vin și mă provoacă, câteodată nu țin pasul. Am o frică, câteodată, că m-aș putea trezi dimineața și că nu voi înțelege ce vor oamenii de la mine sau ce vor să facem, că ei sunt înaintea mea cu un pas. Mă simt bine și nu vreau, adică nu văd, un viitor în afara României.

Ce sfat ai da tinerilor de astăzi pentru a reuşi în viaţă?
Simte-te responsabil pentru ceea ce ai făcut. Seriozitate și responsabilitate, ulterior trebuie să ai curaj și să ai încredere în tine.