Alexandru Motrea, 26 ani, Brașov Antreprenor social, ghid turistic în devenire

Cum ai plecat din ţară şi de ce?
În 2015 oamenii nu prea mai au timp pentru pasiunile lor. De exemplu, eu până acum nu am avut un job care să mă pasioneze, cumva am fost constrâns datorită situației financiare. De-asta am și ajuns să plec din țară, în Italia, în Verona mai exact. Cumva, încet-încet, planurile cu care plecasem ajungeau să se dărâme. Am realizat că nu asta vreau să fac și că ceea ce vreau să fac va trebui să fac acasă. Pentru că Brașovul avea nevoie cred eu sau are nevoie de tineri să facă totul din pasiune.

Care e secretul succesului?
Jobul ar trebui să fie ca un joc. Adică să mergem cu plăcere, să ne putem desăvârși în ceea ce facem, nu să fim frustrați și cumva constrânși de partea financiară.

Ce fel de oameni ai întâlnit?
Oamenii și pe stradă sunt altfel, mult mai degajați, se salută, discută, se comunică mult mai mult, la noi uneori nu comunicăm nici cu vecinul de peste drum. Mi-am făcut destui prieteni din diferite colțuri ale lumii, doar că nu am simțit acea legătură pe care o simt acasă.

De ce te-ai întors în România?
Când m-am întors, mi-am dorit să ajut tinerii să nu mai fie la fel de dezorientați cum eram eu. Să fie puțin mai siguri pe ei, să capete mai multă încredere. Am realizat că, cu ajutorul unui ONG, putem pune bazele unui proiect cu inițiative de viitor în domeniul educației și, în paralel cu asta, studiez, vreau să devin ghid, în vară voi absolvi, și îmi doresc să aduc cât mai mulți străini să vadă frumusețea țării. Ăsta era unul din planurile cu care m-am întors, și acum a prins contur.

Ce sfat ai da tinerilor de astăzi pentru a reuşi în viaţă?
I-aș sfătui să petreacă cât mai mult timp cu ei înșiși, să se documenteze, să-și dea seama de ce pasiuni și ce preocupări au. De mici cumva am fost constrânși și am crescut cumva cu o teamă că la noi nu se poate și că totul se îndreaptă cumva în jos. Eu nu sunt de părerea aceasta. Se va schimba mult imaginea de ansamblu a țării, asta și datorită faptului că multă lume alege să se întoarcă, cu informații și cu mai multă energie, cu mai multă încredere a reușitei.