Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » UBB Cluj-Napoca
 

Noua clasificare "U-Multirank" evalueaza performanta a peste 850 de institutii de invatamant superior din intreaga lume, intre acestea fiind 10 universitati din Romania.

Universitățile din Romania, cuprinse in acest clasament, sunt:
- Universitatea Babes-Bolyay din Cluj-Napoca
- Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
- Academia Navala "Mircea cel Batran"
- Universitatea Tehnica Cluj-Napoca
- Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
- Academia de Studii Economice Bucuresti
- Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj-Napoca
- Universitatea Bucuresti
- Universitatea Petrosani
- Universitatea de Vest Timisoara


Îți mai recomandăm:

Clasamentul universităților din țările în curs de dezvoltare 2019 este dominat de universitățile din China. În “Emerging Economies University Rankings 2019” publicat de revista britanică ”The Times Higher Education” au intrat 7 universități din România. Citește mai mult

* * *

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare. 

Studiile arata ca strategiile pe care le folosim - recitirea sau sublinierea pasajelor considerate esentiale - sunt printre cele care nu dau rezultate. Cele mai nepotrivite metode pentru a invata sunt sublinierea si utilizarea unui marker pentru a scoate in evidenta portiuni de text. 


Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Citește mai mult

* * *

Cu două săptămâni înainte de primul examen îmi dau seama că ar fi fost „bini di tăt” dacă aș fi mers la toate cursurile și seminariile și, mai bine, dacă aș fi învățat de la începutul semestrului. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

Încă se confundă foarte mult învăţarea cu memorarea de date şi informaţii despre un subiect sau altul. Există mai multe explicaţii pentru această practică foarte ineficientă! Din punct de vedere istoric, până nu de mult, până în urmă cu aprx. Învață acum cum să înveți!