Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » Loredana Urzică
 
Un cadru legislativ corespunzător şi un parteneriat solid între şcoli, universităţi şi companii vor facilita tranziţia de la şcoală la viaţa activă, este concluzia la care au ajuns joi participanţii la o dezbatere pe această temă. 

Ministrul Tineretului şi Sportului, Nicolae Bănicioiu, a spus în context că, în afara a două proiecte legislative privind practica studenţilor, în Parlament se mai află o iniţiativă ce priveşte voluntariatul. "Legea propune voluntariatul ca şi experienţă profesională iar finalul stagiului de voluntariat se încheie cu un certificat de competenţă cheie în ceea ce priveşte calificarea", a spus Bănicioiu.

Îți mai recomandăm:

Parintii si elevii pot face propuneri, mentiuni si sugestii referitoare la Bacalaureatul din 2013, dar numai dupa ce vor raspune altor cinci intrebari legate de examenul de anul viitor, arata chestionarul pentru consultarea liceenilor trimis de Ministerul Educatiei inspectoratelor scolare. Citește mai mult

* * *

I quickly learned that at a normal pace there was simply not enough time in a year to accomplish these goals, if I planned on eating, sleeping and working at all. Învață acum cum să înveți!


Jocurile cum sunt sudoku, integramele, dar şi cele care fac apel la capacitatea de a rezolva ecuaţii matematice menţin în formă zonele cerebrale responsabile cu memoria.

Schimbă-ţi alimentaţia! Dulciurile şi carnea grasă ne scad capacitatea de memorare. Înlocuieşte-le cu afine, cătină, măceşe, struguri şi cu broccoli.


Dormi mai mult! În timpul somnului, creierul nostru reorganizează, prioritizează şi stochează toate informaţiile primite în timpul zilei.


Îți mai recomandăm:

Nu este iesit din comun sa uiti din cand in cand telefonul mobil acasa, dar acest lucru nu trebuie sa se intample frecvent. Daca ti se intampla prea des, este cazul sa incepi sa-ti antrenezi creierul zilnic cu ajutorul unor exercitii mentale. Citește mai mult

* * *

We can improve our powers of concentration by finding clever ways to eliminate distractions, hacking our workflows, or working on our mindsets.  Invest in your sleep. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm în timpul examenelor


Publicat în Jurnalul National
Alimentaţia adecvată îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare şi memoria.

Nucile - Sunt un adevărat miracol pentru creier. Acest fruc ajută la îmunătăţirea capacităţii de acumulare a cunoştinţelor şi este pavăză pentru celulele nervoase datorită marii cantităţi de antioxidanţi.

Fructele de pădure sunt o altă sursă bogată în antioxidanţi, ajută în lupta cu stresul, îmbunătăţesc capacitatea de concentrare şi memoria. Afinele şi coacăzele împiedică pierderea memoriei pe termen scurt.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Stiloul este mai eficient decât calculatorul când este vorba de memorarea notiţelor, arată un studiu menţionat de 24heures. ch. Cercetătorii consideră că elevii şi studenţii scriu mai repede pe laptop, dar mai puţin inteligent. Învață acum cum să înveți!