Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » Uni București
 
Universitatea Bucureşti cere MEN rediscutarea modificărilor la Legea educaţiei, criticând prevederile legate, între altele, de durata mandatului de rector şi de formula de reorganizare a învăţământului postliceal, dar şi pe cea care "creează premisele eliminării incompatibilităţilor".

"Avem tot dreptul să ne întrebăm dacă cele circa 3.000 de cadre didactice titulare şi asociate din comunitatea academică a Universităţii din Bucureşti sunt considerate un segment irelevant al mediului universitar românesc. Considerăm nedemocratică şi dăunătoare sistemului de învăţământ modificarea masivă şi repetată a Legii Educaţiei Naţionale, lege organică, prin Ordonanţă de Urgenţă, fără o dezbatere publică prealabilă a modificărilor propuse şi fără consultarea prealabilă a instituţiilor marcante de învăţământ, cum este Universitatea din Bucureşti", se arată în comunicatul transmis agenţiei MEDIAFAX.

Îți mai recomandăm:

"Nu credem ca orientarile europene sunt in acest sens. (. . . ) Atentionam ca, in anumite universitati, sub cupola colegiilor, urmeaza a se inmatricula 'cursanti' fara bacalaureat care vor detine mediat, prin mecanismul recunoasterii de credite, un statut de veritabil student", se arata in raspunsul Universitatii. Citește mai mult

* * *

1. Enervează-te constructiv! Cu alte cuvinte, motivează-te! Gândește-te la sesiune ca la un meci personal, la care trebuie să ieși învingător. Învață acum cum să înveți!


1. Navigheaza pe net

Atunci cand cauti pe internet sunt implicati centrii cheie ai creierului, cei care controleaza abilitatea de decizie si rationamentele complicate.

2. Fa sport

Da, exercitiile fizice pot sa impiedice sau sa intarzie dementa, dar stiai ca pot sa dea inapoi procesul imbatranire a creierului?

3. Spala-te pe dinti si foloseste ata dentara

Sanatatea noastra este clar in legatura cu sanatatea creierului, sustine o echipa de psihiatri si dentisti britanici.


Îți mai recomandăm:

Poti sa iti intineresti creierul cu cateva exercitii extrem de simple si urmand cateva reguli de viata deloc dificile. De exemplu, intra des pe Google! Atunci cand incerci sa gasesti ceva cu ajutorul unui motor de cautare, in creier se activeaza niste centri nervosi care controleaza luarea deciziilor si argumentarea complexa. Citește mai mult

* * *

Cea mai mare greşeală pe care o fac studenţii este că ei trebuie să se oprească şi să înţeleagă fiecare cuvânt pe care-l citesc. Atunci când citeşti cuvânt cu cuvânt, cazi în capcana cuvintelor şi puterea ta de înţelegere se diminuează. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!