Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » Ovidiu Ionescu
 
S-a ajuns în situaţia aberantă ca în România să fie mai mulţi zimbri decât pot suporta habitatele specifice acestei specii în extincţie. Nişte şmecheri s-au gândit că e mai bine să-i împuşte! Proiectul, care a declanşat deja proteste în rândul ONG-urilor de protecţie a animalelor şi chiar în rândul vânătorilor sportivi, e coordonat de Ovidiu Ionescu, prodecan al Facultăţii de Silvicultură din Braşov şi cercetător la Institutul de Cercetare şi Amenajare Silvică (ICAS) – Braşov. Este cunoscut ca un vânător pătimaş. Solicitat sa comunice punctul său de vedere referitor la acest studiu, a spus doar că: „Are o anumită implicare emoţională”.

Îți mai recomandăm:

Asta propune copiilor Kari Byron - colega „vânătorilor de mituri" Adam Savage şi Jamie Hyneman - în noul ei program „Head Rush/Ora de ştiinţă": să descopere ştiinţa, tehnologia, ingineria sau matematica şi, în acelaşi timp, să se distreze şi să se amuze testând diverse teorii/reguli. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Muzica clasică ajută la antrenarea memoriei! Ascultarea unor compoziții muzicale clasice reușește să activeze acele gene care au legătură cu abilitățile noastre de a învăța și de a reține informații.
 
Trebuie să faci loc pentru amintiri noi!
 Atunci când nu mai avem nevoie de o anumită informație, aceasta este pusă la păstrare și sunt ținute minte din ce în ce mai puține detalii.

Informația nouă elimină informația mai veche!
Oamenii au capacitatea de a pune accent pe informația potrivită, atunci când trebuie să aleagă între amintiri ce se aseamănă între ele.

Îți mai recomandăm:

Iată o colecție de studii noi care au avut în obiectiv minunatul proces al memoriei. Concentrează-te pentru 8 secunde! Studiile au arătat că 8 secunde este timpul minim necesar unei informații pentru a trece din memoria de scurtă durată în cea de lungă durată. Citește mai mult

* * *

At the heart of this method is the idea that a person should practice doing something for a single minute, every day at the same time. Almost all of us periodically set ourselves a new goal or challenge — and just as often in the end we fail to achieve it. Învață acum cum să înveți!