Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » UMF București
 

O echipă românească de cercetare medicală s-a întors cu medalia de aur de la Brussels Innova, Târgul de inovații de la Bruxelles, pentru BIOCOND NERV, o tehnologie care permite regenerarea mult mai rapidă a suturilor nervilor periferici. Produsul le va permite pacienților cu venituri modeste accesul la un tratament care momentan costă enorm.

BIOCOND NERV este rezultatul cooperării dintre Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila", Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare Textile Pielărie și Institutul de Biologie și Patologie Celulară "Nicolae Simionescu".


Îți mai recomandăm:

Pe modelul "ieftin si bun", multe dintre ofertele universitatilor din Europa promit o educatie de calitate, la costuri accesibile. Cei care le-au testat spun insa ca lucrurile nu stau chiar atat de roz. Citește mai mult

* * *

Cel mai bine este să te pregăteşti din timp (sau cel puţin să te obişnuieşti cu ideea că trebuie să te apuci de învăţat cât de curând). Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa elimini factorii perturbatori si sa incerci sa gasesti un mediu linistit, pentru a te putea concentra mai usor la ceea ce ai de facut. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe