Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » Cum sa memorezi
 
Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Follow the Greek method of progressive training: Meet Milo of Croton - The Great Ancient Greek Olympian. He was the greatest and strongest wrestler of Greece. Învață acum cum să înveți!


Scrierea la tastatura este rapida. Scrisul de mana este lenta. Insa tocmai de aceea scrisul de mana este mai bun atunci cand este vorba despre invatare.

Psihologul Pam A. Mueller de la Universitatea Princeton si Daniel M. Oppenheimer de la Universitatea din California au realizat un studiu legat de greseala imensa pe care o fac studentii atunci cand iau notite pe laptop.

Si alte cercetari au demonstrat ca nu este prea bine pentru procesul de invatare ca studentii sa ia notite pe laptop din cauza faptului ca exista atat de multe lucruri pe net care le pot distrage atentia. 


Îți mai recomandăm:

Daca esti la fel ca multi dintre studenti, probabil ca scrii totul pe tastatura calculatorului sau al smartphonului, atat IM-uri, mesaje text, updaturi pe Facebook, cursuri, emailuri la profesori – orice. Citește mai mult

* * *

1. Nu reciti de prea multe ori – citirea si recitirea, uneori superficiala, a notitelor nu este o solutie buna de memorare pe termen lung. 2. Raspunde la intrebari – “de ce?” sau “cum anume?”, te ajuta sa observi mai bine ceea ai retinut si sa aprofundezi materia. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students. The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe