Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » UAIC Iași
 

În legătură cu funcționarea unei școli postliceale în interiorul unei universități rectorul Universității "Alexandru Ioan Cuza" din Iași, Vasile Ișan, a declarat pentru RFI că “reprezintă un atentat la statutul universității”.


“(...)spus mai pe scurt (ideea -n.r.) este inadecvată, stranie, pentru că universitățile, generic, au un alt rol și o altă funcție, dincolo de faptul că, în ultima vreme, se vorbește și pe plan internațional, în mediul academic, despre așa-zisa funcție socială a universității, cu alte cuvinte, servicii pentru dezvoltarea comunității, educație care merge dincolo de educația formală, parteneriat, mediul de afaceri ș.a.. Dar trebuie să ținem și să păstrăm anumite principii care țin de concepția de universitate și de tradiția academică, nu mă refer la cea românească, ci eruropeană (...). Pregătirea remedială sau, dacă vreți, pregătirea în scopul promovării bacalaureatului, a elevilor e bine-venită și se poate face în licee, în școli postliceeale". În orice caz, este problema acelor universități care organizează (...).


Îți mai recomandăm:

Profesorul Walter Schmitz de la Universitatea Tehnica din Dresda va primi titlul de Doctor Honoris Causa al Universitatii "Al. I. Cuza". Ceremonia de decernare va avea loc maine, de la ora 11, in Sala Senatului. Citește mai mult

* * *

Nu de putine ori ai vrut sa faci o schimbare in modul cum te organizezi. Cine nu vrea asta? Cu totii ne dorim ca atunci cand invatam, chiar sa invatam, iar cand ne distram, sa ne distram din toata inima. Învață acum cum să înveți!


Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea.

"Adesea se concentrează asupra unui singur concept şi este mai puţin probabil să integreze informaţia într-un întreg. Acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv", spune el. Totuşi, folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.


Îți mai recomandăm:

Organizarea si planificarea studiului individual - Acest prim capitol cuprinde 4 subcapitole in care se defineste notiunea de studiu individual si se arata modul de intocmire eficienta a acestuia: Tehnicile de munca intelectuala - unelte ale viitorului. Citește mai mult

* * *

Iată câteva trucuri care te vor ajuta să reţii majoritatea informaţiilor din cărţile pe care le citeşti:1. Citeşte inclusiv prima pagină, cu titlul şi numele autorului, cuprinsul şi prefaţa. Învață acum cum să înveți!


Creierul uman poate jongla cu mai mult de doua sarcini in acelasi timp.

Fals: De fapt, creierul trece de la o sarcina la alta. Din cauza ca miscarea aceasta necesita timp, multi-tasking-ul nu este o modalitate eficace pentru a-ti face treaba.

Cu cat folosit mai mult creierul uman cu atat devine mai puternic.

Adevarat: Pentru a avea un creier puternic este nevoie de exercitii. Invatarea unor abilitati noi sau executia unor sarcini mentale intaresc conexiunile dintre celulele creierului. Curiozitatea sporeste ascutimea mintii.


Îți mai recomandăm:

Suntem inca departe de a descifra functionarea creierului, aceasta masinarie pe care incorect au asemanat-o unii cu un computer, caci este mult mai complex de atat. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!