Pornim radioul...
SECRETELE MEMORIEI » UVVG Arad
 
O delegaţie a Universității de Vest "Vasile Goldiș" din Arad, condusă de prof. univ. dr. Coralia Cotoraci, a participat, recent, la Conferinţa intitulată "Training course on chemical contaminants in the environment" (Curs de instruire legat de contaminatorii chimici în mediul înconjurător). 

Cu această ocazie, s-a semnat și un protocol de colaborare ştiinţifică între Centrul de Excelenţă de la Novi Sad şi Institutul de Ştiinţe ale Vieţii din cadrul Universității de Vest “Vasile Goldiș”, având ca scop dezvoltarea activităţii de cercetare în domeniul ştiinţelor vieţii, acces la proiecte de cercetare comună, finanţare prin proiecte europene şi internaţionale.

Îți mai recomandăm:

O universitate din Arad a primit ca donaţie din Suedia un microbuz dotat cu echipamente stomatologice în valoare de 50. 000 de euro. Microbuzul va fi folosit de studenţii medicinişti în prevenţia dentară destinată arădenilor. Citește mai mult

* * *

In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students. The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. Învață acum cum să înveți!


Agenda este inutila pentru ca uiti sa o consulti pentru indeplinirea sarcinilor zilnice de lucru? Poate ca este timpul sa urmezi un tratament natural pentru imbunatatirea memoriei.

Complexul de vitamine B face minuni pentru memoria ta. Acidul folic are acelasi efect, iar vitamina C te revitalizeaza si iti vei duce la bun sfarsit sarcinile zilnice de lucru.

Toate vitaminele si mineralele benefice pentru imbunatatirea memoriei le vei prelua din fructe si legume. Pepenele galben, capsunele, citricele, pastaile, spanacul si salata nu vor lipsi din frigiderul uitucilor.

Îți mai recomandăm:

Metodele contemporane de dezvoltarea a capacităţii de memorare sunt din ce în ce mai inventive.  Exerciţii fizice zilnice îţi pun sângele în mişcare și stimulează memoria pe termen scurt şi lung. Citește mai mult

* * *

1. Enervează-te constructiv! Cu alte cuvinte, motivează-te! Gândește-te la sesiune ca la un meci personal, la care trebuie să ieși învingător. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!